Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

kosten van een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering

Kunnen de kosten van een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering uit de vrije ruimte van de WKR worden betaald of geldt hier een verplichte 80% eindheffing?

Wat wij doen is eerst de verzekeringskosten afboeken in de vrije ruimte en het restant tegen 80% eindheffing.

Gaat dat goed?
Beantwoorden
  • bedrijfskosten

    Ik ben geneigd te denken dat dit reguliere bedrijfskosten zijn en dat je niet aan de WKR toekomt. Naar algemene maatschappelijke opvattingen dient een vennootschap voor een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering voor haar bestuurders te zorgen.
    Beantwoorden
    • Geen verplichting voor 80%

      Je mag altijd eerst de vrije ruimte opmaken voordat je aan 80% betalen toekomt.
      Er is dus geen verplichting om eerst 80% te betalen als je nog vrije ruimte hebt.

      Met Henry ben ik het in zoverre eens dat je eerst de vraag moet stellen of dit sowieso welloonkosten zijn of dat het gewone bedrijfskosten zijn.
      Het feit dat het naar maatschappelijke opvattingen gebruikelijk is dat een vennootschap dit betaalt, wil nog niet zeggen dat het geen (indirecte) loonkosten zijn.
      Naar mijn mening zijn het wel indirecte loonkosten. Dus valt het onder de WKR
      Beantwoorden
      • loon of bedrijfskosten

        Piet, hoe denk jij over de premie van de aansprakelijkheidsverzekering die een advieskantoor voor de werknemers afsluit (wkr of gewone kosten)?
        Beantwoorden
Complementary Content
${loading}