Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

Besluit Wob-verzoek beleid en uitvoering familiebank

Oefff..... dit is zo vaak tijdens ons VTO aan de orde gekomen, namelijk de vraag of de in de Successiewet genoemde 6% op een eigenwoninglening wel kan. De fiscus vindt van niet. Nou, dat regent correcties dan komende tijd ........
Beantwoorden
  • opgewekt vertrouwen

    Ik heb de afgelopen 10 jaar vaak 6% rente geadviseerd. Stel dat de betreffende aangiftes al meerdere jaren niet zijn gecorrigeerd. Ze kunnen volgens mij sowieso niet terugkomen op jaren die definitief zijn. Maar kan je gerechtvaardigd vertrouwen ontlenen aan het niet corrigeren van de voorgaande jaren?
    Beantwoorden
    • Verzorgde indruk

      Het helpt wanneer de aangifte er netjes uitzag en een verzorgde indruk maakte, dat schept namelijk vertrouwen. Wel grappig dat tegenwoordig bij het inkleden van het gewekte vertrouwen nog steeds naar die 'nette indruk' terug wordt gegrepen. Dit stamt echt al uit de oertijd toen je nog de aangifte op papier deed met tig bijlagen erbij. Dus ja, corrigeren wordt misschien lastig, wanneer je in het verleden altijd "netjes en verzorgd' je aangifte digitaal hebt ingediend (:
      Beantwoorden
  • zonder zekerheid

    De fiscus vindt dat het feit dat er geen zekerheid is verstrekt geen reden is voor een rente verhoging.
    M.I. moet je aansluiten bij tarieven van een persoonlijke lening en die zijn vaak wel boven de 6%.
    De meeste rechtbanken vinden inderdaad ook dat je moet aansluiten bij een PL. In het WOB verzoek lees ik dat de belastingdienst dat een onjuiste uitspraak vindt.

    Dat wordt nog leuk.....
    Beantwoorden
Complementary Content
${loading}