Forum

Aansprakelijkheidsverzekering personeel & WKR

Hit is mij onduidelijk hoe deze verzekeringspremies onder de WKR behandeld moeten worden.
Allereerste natuurlijk de vraag of je wel bij het loket WKR terechtkomt omdat het sowieso geen loon is of al is vrijgesteld onder art 11 LB etc.

Je kan redeneren dat het geen loon is omdat de werkgever op grond van het arbeidsrecht aansprakelijk is en dat het daarom de werknemer niet raakt.

Het zou ook een Arbo voorziening kunnen zijn met een nihil waardering. Echter een verzekering is niet verplicht op grond van de Arbowet.

Graag jullie feefdback
  • personeel?

Betreft het een verzekering voor schade die het personeel in de privésfeer veroorzaakt?
    Alleen dan kan ik me een loonheffingsissue voorstellen.
    • Dank

Het betreft een aansprakelijksverzekering voor vallen en stoten etc bij klanten.
      Ik ben voor een klant de diverse posten aan het beoordelen en je moet dus vooraf een label geven.

In dat de praktijk is het heel erg lastig om een juridisch kader te geven zoals hier

Een andere lastige is bijvoorbeeld de parkeerplaats bij het kantoor waarvoor geen arbo aansprakelijkheid geldt.
      Die wordt gebruikt door klanten, auto's van de zaak en prive auto's Dat laatste lijkt mij uit hetWKR budget te gaan.
      Maar vooraf moet je labelen. Dat is praktisch niet te doen.
Complementary Content
${loading}