Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

commercieel andere cijfers

Commercieel zal de inbreng neem ik aan wel positief zijn, anders is er geen reden voor een geruisloze inbreng. Op die voet is er dan aan de storting voldaan, alleen blijf je achter met een negatieve fiscale verkrijgingsprijs.
Beantwoorden
  • Kan gewoon

    Commercieel is het ook negatief, reden voor inbreng is gelegen in de risico sfeer. Is het nu zo dat er moet worden bijgestort om 1 euro aaandelenkapitaal te krijgen
    Beantwoorden
    • waarde

      Je kan uiteraard altijd de BV in. Wanneer er echter commercieel en fiscaal geen meerwaarde is, waarom zou je dan geruisloos de BV in gaan? dat heeft dan toch totaal geen meerwaarde?

      En daarnaast is de onderneming dus niet voldoende voor de storting op aandelen. Meest praktische oplossing is dan de BV voor €1 oprichten en de onderneming overdragen aan de BV , aangezien deze geen waarde heeft valt er ook niets te heffen.
      Beantwoorden
      • Schulden

        Jawel er is sprKe van een negatief kapitaal in de eenmanszaak en een hoop schulden welke ook worden ingebracht.
        Daarnaast is er sprake van goodwill en een stille reserve
        Beantwoorden
        • Per saldo negatief

          Er zijn schulden en er is goodwill en stille reserves. Maar, je geeft aan dat het saldo negatief is. Dan is er toch geen reden voor een geruisloze inbreng? er is per saldo geen meerwaarde dus geen afrekening bij overdracht. Dit soort casussen moet je niet te ingewikkeld maken.
          Beantwoorden
      • Negatief kapitaal

        Ok maar er is een negatief kapitaal in de eenmanszaak. Wat doe ik hier mee.
        Een voorbeeld:
        Pand boekwaarde 200
        Stille reserve pand 50
        Goodwill 100
        Kas 50

        Kapitaal -100
        Schulden 350

        Volgens mij kom ik hier fiscaal op een negatief Aandelenkapitaal.

        Stel dat je in dir geval een b opricht voor 1 euro en inbrengt dan blijf ik met negatief eigen vermogen van 100 zitten
        Beantwoorden
Complementary Content
${loading}