Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

schotel

zoals ik het lees:
Wanneer het motorrijtuig met een kaal chassis met koppelschotel wordt aangepast c.q. omgebouwd, bijvoorbeeld door het aanbrengen van een laadbak, of wanneer het motorrijtuig met een kaal chassis met een containerframe wordt voorzien van een container, kan een motorrijtuig ontstaan dat zich qua uiterlijk maar ook qua vervoer van last/lading niet langer onderscheidt van “reguliere” motorrijtuigen.

Dit is als je een BE trekker (lees een iveco oid) aan gaat passen met een laad bak, dan mag dat niet.

Ik keur met toepassing van artikel 63 van de AWR (de hardheidsclausule) goed dat een motorrijtuig met een (kaal) chassis waarop een koppelschotel met een hulpframe dan wel een containerframe is gemonteerd wordt aangemerkt als een bestelauto. Dit geldt ook voor een motorrijtuig dat is gekeurd met een afneembare bovenbouw (en met de bovenbouw voldoet aan alle fiscale inrichtingseisen voor een bestelauto) op het moment dat de bovenbouw / container tijdelijk niet aanwezig is.

dit is een belangrijke! een dodge Ram oid. heeft een bovenbouw die aan alle fiscale inrichtingseisen voldoet. Ook al lijkt het op een personen auto.

dus een iveco met kaal chassis mag je niet ombouwen alsof het een gewone auto lijkt, maar een Dodge die al op een "gewone" auto lijkt is dus oke.
Als het motorrijtuig niet aan de inrichtingseisen voor een bestelauto voldoet, dan is er sprake van een personenauto.

dat is hoe ik het lees.

Reactie plaatsen

Complementary Content
${loading}