Z7_I084H8S0M8OF10Q5D0EFBC1060
Forum

geeft beschikking 59 Wsfv zekerheid werknemersverzekeringen?

Is artikel 59 Wsfv bruikbaar om zekerheid te verkrijgen over de SV-status van door opdrachtgever ingehuurde zzp'ers? Lid 3 geeft het recht een beschikking te vragen.
Beantwoorden
  • 59 Wsfv

Hoi in beginsel wel, maar ik zou gezien lid 4 van dat artikel niet teveel naar lid 3 kijken.

4.De inspecteur is bevoegd tot herziening van de beschikking, bedoeld in het derde lid, indien enig feit grond oplevert voor het vermoeden dat de beschikking is verleend op grond van onjuiste of onvolledige gegevens en deze tekortkoming een gevolg is van een feit dat aan de werkgever kan worden toegerekend of redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn. De inspecteur stelt de herziening van de beschikking vast bij voor bezwaar vatbare beschikking. De bevoegdheid tot herziening werkt uiterlijk terug tot en met 1 januari van enig jaar waarop de beschikking betrekking heeft en vervalt door verloop van 5 jaren na het einde van het kalenderjaar waarop de beschikking betrekking heeft.
    Beantwoorden
    • 59 Wfsv

Ja Gerard, ik (h)erken de werking van lid 4. Ik leg dat lid zo uit dat het verzoek om een beschikking juist en volledig moet zijn, dus met inbegrip van alles wat bekend is bij en wat redelijkerwijs kenbaar kan zijn aan de opdrachtgever/werkgever. Zo bezien schrik ik niet van lid 4. Als ik het plat sla, dan hoef je alleen maar een volledige casus voor te leggen, en dat vind ik logisch.
      Beantwoorden
Complementary Content
${loading}